آرشیو مرداد ماه 1401

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه مالی و اداری و سیستم های جامع یکپارچه مالی اداری

حق تمبر چیست؟

۸ بازديد

در گذشته، دولت ها به منظور جمع‌آوری پول برای تأمین مالی پروژه‌ها، مالیات را وضع می‌کردند.یکی از انواع مالیت های اخذ شده در دولت ها مالیات حق تمبر می‌باشد. مالیات حق تمبر در اوایل قرن هفدهم از اسپانیا سرچشمه می‌گیرد. در آن زمان از درج مهر فیزیکی بر روی اسناد به عنوان مدرکی برای ثبت سند و پرداخت بدهی مالیاتی استفاده می‌شد. امروزه از تمبر برای اعتبار بخشیدن، به رسمیت شناختن و یا لازم‌الاجرا کردن اسناد و اوراق بهادار استفاده می‌شود. حق تمبر، مالیاتی است که برای الصاق یا ابطال تمبر بر مدارک، اسناد و اوارق از متقاضی دریافت می‌گردد.

مالیات چیست؟

مالیات یک هزینه مالی اجباری یا نوعی خراج است که توسط یک سازمان دولتی به منظور تأمین هزینه‌های مختلف عمومی یا هزینه‌های دولت، به مالیات دهنده (یک شخص حقیقی یا شخص حقوقی) تحمیل می‌شود. عدم موفقیت در پرداخت، فرار یا مقاومت در برابر پرداخت مالیات، می‌تواند طبق قانون مجازات در پی داشته باشد. اولین مالیات شناخته شده در حدود سال‌های ۳۰۰۰ تا ۲۸۰۰ قبل از میلاد در مصر باستان اخذ گردید.

انواع مالیات؟

بیشتر کشورها برای تأمین مالی نیازهای عمومی، مشترک یا توافق شده ملی و کارکردهای دولت، دارای سیستم مالیاتی هستند. برخی کشورها سیستمی با نرخ ثابت مالیات بردرآمد دارند اما بیشتر کشورها سیستم مالیاتی پلکانی با درآمد دارند. مالیات‌ها از مالیات‌های مستقیم یا غیرمستقیم تشکیل شده‌اند و ممکن است به صورت پول یا معادل کار آن پرداخت شود. اغلب کشورها بر درآمدهای شخصی و همچنین درآمد شرکت‌ها مالیات وضع می‌کنند. علاوه بر این موارد معمولاً در اکثر کشورها مالیات بر دارایی، مالیات بر ارث، مالیات بر املاک، مالیات هدیه، مالیات فروش، مالیات بر درآمد یا تعرفه نیز دریافت می‌شود.

مالیات بر حق تمبر چیست؟

مالیات بر حق تمبر از مالیات‌های مستقیمی است که دولت بر اسناد قانونی، معمولاً در انتقال دارایی می‌گذارد. دولت‌ها عوارض و مالیات تمبر را بر اسنادی که برای ثبت قانونی انواع خاصی از معاملات مورد نیاز هستند اعمال می کنند. این مالیات، مشابه مالیات بر درآمد است که توسط دولت اخذ می‌شود. در نرم افزار های حسابداری، مالیات حق تمبر جزوی از مالیات بر دارایی درنظر گرفته می‌شود.

انواع مالیات بر حق تمبر

در آخرین اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم (اصلاحیه سال 1394)، قوانین مربوط به مالیات حق تمبر در ماده 44 تا 51 بیان شده است. براساس این قوانین مهم‌ترین انواع حق تمبر مالیاتی را در ادامه شرح می‌دهیم.

ثبت شرکت

ثبت شرکت یکی از مواردی است که شامل مالیات حق تمبر می‌شود و مالیات آن نهایتا تا 2 ماه  بعد از ثبت رسمی شرکت باید پرداخت گردد.

پروانه کسب

در هنگام اخذ یا تمدید پروانه کسب نوعی از مالیات حق تمبر را باید پرداخت نمود. این مالیات شامل تمامی اصناف و کلیه اشخاص حقیق و حقوقی می‌شود.

افزایش سرمایه

در بحث افزایش سرمایه اگر نسبت سهام تغییر نکند مالیات حق تمبر، نیم در هزار محاسبه می‌شود ولی اگر نسبت سهامداران تغییر کند مالیات حق تمبر 4 درصد خواهد بود.

سفته

قبل از اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم در سال 1394 میزان مالیات سفته سه در هزار بود که پس از اجرای ماده 45 به نیم در هزارکاهش یافت بنابراین قیمت یک سفته پنج میلیونی به جای 15000 تومان 2500 می‌باشد.

نحوه محاسبه مالیات حق تمبر

میزان مالیات حق تمبر در قانون مالیات های مستقیم به صورت شفاف برای هر مورد اعلام شده است برای مثال: هر برگ چک ، دویست ریال و میزان حق تمبر اسناد تجاری که در ایران ، صادر یا معامله و مورد استفاده هستند ( به جز چک و سفته و سهام شرکت های تجاری ) پنج هزار ریال می‌باشد.

نحوه پرداخت مالیات حق تمبر

برای پرداخت مالیات حق تمبر نیاز به حضور فیزیکی در سازمان امور مالیاتی و یا حضور در دفتر پیشخوان نمی‌باشد. فقط کافی است از طریق پورتال سازمان امور مالیاتی وارد شوید و پرداخت حق تمبر و نوع حق تمبر مالیاتی را وارد کرده سپس با وارد نمودن اطلاعات شخصی مراحل را تکمیل نمایید.

معافیت های مالیات حق تمبر

مواردی که شامل قانون معافیت مالیت بر حق تمبر می‌شوند شامل شرکت‌های تعاونی و شرکت‌های فعال در مناطق آزاد تجاری (مثل منطقه آزاد کیش، انزلی، ارس و...) هستند. البته لازم به ذکر است که معافیت شرکت‌های منطقه آزاد تجاری تا 20 سال پس از صدور مجوز دارای معافیت می‌باشند. شرکت‌های بورسی و فرابورسی نیز برای افزایش سرمایه معاف از حق تمبر مالیاتی می‌باشند.

جریمه حق تمبر

در ماده 51 قانون مالیات‌های مستقیم بیان شده است که در صورت نپرداختن مالیات حق تمبر باید دو برابر آن مبلغ را به عنوان جریمه پرداخت کنند.

تاثیر نرم افزار مالی بر پرداخت مالیات

در تمامی موارد مربوط به مالیات، بدون توجه به نوع مالیات، مهمترین موضوع داشتن اطلاعات دقیق مالی است که به صورت منظم و طبقه‌بندی شده ثبت شده باشند. بنابراین هر کسب و کاری بدون در نظر گرفتن زمینه کاری و اندازه آن به سیستم حسابداری مناسب نیاز دارد. ما در حساب رایان راهکارهای مناسب کسب و کارها را ارائه می‌دهیم. راهکارهای حساب رایان پارس متناسب با زمینه‌های متنوع فعالیت کسب و کارها با عناوین زیر می‌باشد:

  • راهکار شهرداری‌ها
  • راهکار موسسات مالی و اعتباری
  • راهکار صنعت برق
  • راهکار سازمان‌ها و نهادهای دولتی
  • راهکار تولیدی و صنعتی
  • راهکار بازرگانی
  • راهکار پیمانکاری
  • راهکار خدماتی

افتخارات شرکت حساب رایان پارس

  • دارای رتبه یک شورای عالی انفورماتیک کشور در ۳ حوزه
  • قیمت بسیار مناسب فروش نرم افزار و بهای خدمات آموزش و استقرار،‌ بومی سازی و خدمات پشتیبانی
  • دریافت تندیس و کسب گواهی نامه ملی رعایت حقوق مصرف کننده در شش سال پیاپی از 1395 تا 1400 از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان
  • دریافت تندیس و کسب گواهی نامه شرکت برتر نرم افزاری در سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ از وزارت صنعت و معدن و تجارت
  • بهره گیری از توان تخصصی کارشناسان مجرب IT و امور مالی کسب کارهای مختلف درجهت شناخت وضعیت موجود و اتخاذ مناسب ترین روش برای رفع مشکلات قبلی،‌ کانورت اطلاعات، راه اندازی و استقرار کامل نرم افزار در کوتاه ترین زمان ممکن
  • دارای مجوز از دیوان محاسبات کشور و وزارت امور اقتصاد و دارائی
  • طراحی 35 محصول متفاوت در حوزه های مالی، لجستیک، اداری، منابع انسانی جهت کسب کارهای متنوع
  • دارای پروانه بهره برداری تولید نرم افزار از وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • بیش از ۳۸۵۰۰۰ کلاینت و کاربر در سراسر کشور
  • بیش از ۶۰۰ پایگاه شهری در سراسر کشور

کلیه شرکت‌ها می توانند با تکمیل فرم درخواست دمو، جلسه ای را با دپارتمان فروش در خصوص قابلیت ها و امکانات نرم حسابداری شرکتی محاسبان داشته باشند.

شماره تماس دپارتمان فروش: ۸۷۷۶۰ (داخلی ۲۲۵) و یا شماره همراه (۰۹۱۹۹۹۸۷۱۳۸)

20 % تخفیف نرم افزارهای مالی و اداری محاسبان به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک

۸ بازديد

حدود 50 درصد از اشتغال آفرینی در کشور سهم صنایع کوچک است. این نکته بیان کننده اهمیت صنایع کوچک می‌باشد. ایجاد اشتغال پایدار موجب گسترش عدالت اجتماعی و افزایش رفاه در مناطق محروم کشور می‌شود. روز حمایت از صنایع کوچک به مناسبت تاسیس سازمان نواحی صنعتی در 21 مرداد 1343 نام گزاری شده است. هدف از نام گزاری این روز، حمایت از صنایع کوچک و بهبود وضعیت آن است. درهمین راستا حساب رایان پارس با تجربه همکاری با بیش از 750 شهرداری، بانک مرکزی، توزیع برق استان اصفهان و... برای حمایت از صنایع کوچک و افزایش بهره‌وری آن‌ها پیش قدم شده است. در جشنواره حمایت از صنایع کوچک (کسب و کارهای بازرگانی، خدماتی، تولیدی م پیمانکاری)، حساب رایان از تاریخ 21 مرداد لغایت 31 مرداد تمامی محصولات و راهکارهای خود را با 20 درصد تخفیف ارائه می‌دهد.

محصولات حساب رایان

تمامی کسب و کارها می توانند از نرم افزارهای محاسبان جهت مدیریت بهتر کسب و کارشان استفاده نمایند. این نرم افزارها در حوزه‌های مختلف به شرح زیر می‌باشد:

  • حوزه مالی (حسابداری، بودجه و اعتبارات، خزانه داری، صورت های مالی، تولید و بهای تمام شده)
  • حوزه مدیریتی (حسابداری تجمیعی، کنترل پروژه، گزارش ساز، داشبورد مدیریتی و هوش تجاری  BI)
  • حوزه منابع انسانی (پرسنلی و کارگزینی، آرشیو اطلاعات پرسنلی، تشکیلات سازمانی، وام و تسهیلات، حقوق و دستمزد)
  • حوزه اداری (کارتابل گردانی، مدیریت جلسات، گردش مکاتبات و بایگانی اسناد)
  • حوزه پشتیبانی (مدیریت قراردادها و امور پیمان ها، مدیریت اموال و دارایی های ثابت، مدیریت املاک، خرید و تدراکات، انبار و حسابداری انبار)
  • حوزه مشتریان (فروش و حسابداری فروش)

حساب رایان پارس تمامی محصولات خود را  به شرکت های دانش بنیان تا پایان سال ۱۴۰۱ با ۲۵٪ تخفیف ارائه می‌نمایند. تا 31 مرداد ۱۴۰۱ شرکت های دانش بنیان می توانند نرم افزارهای محاسبان را با ۴۵٪ تخفیف دریافت کنند.

راهکارهای حساب رایان

بیش دو دهه فعالیت در زمینه نرم افزارهای مالی و اداری موجب غنی شدن راهکارهای حساب رایان شده است. این راهکارها در زمینه‌های زیر ارائه می‌شود:

  • راهکار صنعت برق
  • راهکار تولید و صنعت
  • راهکار پیمانکاری
  • راهکار بازرگانی
  • راهکار خدماتی
  • راهکار موسسه مالی و اعتباری
  • راهکار سازمان‌ها و نهادهای دولتی
  • راهکار شهرداری‌ها
  • راهکار کاشی و سرامیک
  • راهکار رنگ و رزین
  • راهکار سنگ و معدن

دموی نرم افزار محاسبان

تمامی کسب و کارها می توانند جهت برگزاری جلسه و دریافت اطلاعات بیشتر و مشاهده دمو نرم افزارهای محاسبان با ما در تماس باشند. همچنین می توانند با ورود به سایت شرکت حساب رایان پارس و تکمیل فرم درخواست دمو، جلسه ای را با دپارتمان فروش در خصوص قابلیت ها و امکانات محاسبان داشته باشند.

شماره تماس دپارتمان فروش: ۸۷۷۶۰ (داخلی ۲۲۴ و ۲۲۵)

افتخارات شرکت حساب رایان پارس

  • دارای رتبه یک شورای عالی انفورماتیک کشور در ۳ حوزه
  • قیمت بسیار مناسب فروش نرم افزار و بهای خدمات آموزش و استقرار،‌ بومی سازی و خدمات پشتیبانی
  • دریافت تندیس و کسب گواهی نامه ملی رعایت حقوق مصرف کننده در پنج سال پیاپی ۱۳۹۵، ۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان
  • دریافت تندیس و کسب گواهی نامه شرکت برتر نرم افزاری در سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ از وزارت صنعت و معدن و تجارت
  • بهره گیری از توان تخصصی کارشناسان مجرب IT و امور مالی کسب کارهای مختلف درجهت شناخت وضعیت موجود و اتخاذ مناسب ترین روش برای رفع مشکلات قبلی،‌ کانورت اطلاعات، راه اندازی و استقرار کامل نرم افزار در کوتاه ترین زمان ممکن
  • دارای مجوز از دیوان محاسبات کشور و وزارت امور اقتصاد و دارائی
  • طراحی 35 محصول متفاوت در حوزه های مالی، لجستیک، اداری، منابع انسانی جهت کسب کارهای متنوع
  • دارای پروانه بهره برداری تولید نرم افزار از وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • بیش از ۳۸۵۰۰۰ کلاینت و کاربر در سراسر کشور
  • بیش از ۶۰۰ پایگاه شهری در سراسر کشور

نرم افزار حسابداری کسب و کار کوچک چیست؟

۸ بازديد

برای رسیدن به اهداف مالی به نرم‎ افزار حسابداری دقیق نیاز داریم. تهیه نرم افزار حسابداری مناسب در تمامی کسب و کارها، بدون در نظر گرفتن اندازه و نوع آن‌ها ضروری است. گاها کسب و کارهای کوچک به صورت دستی و یا با استفاده از نرم افزارهای غیرتخصصی فرآیند حسابداری خود را پیش می‌برند. این روش برای رسیدن به اهداف بلند مدت مالی اصلا مناسب نیست. بنابراین کسب و کارهای کوچک هم به نرم افزار‎ حسابداری کسب و کار کوچک نیاز دارند. با نرم‌افزار حسابداری کسب و کار کوچک می‌توان این کار را به طور تخصصی انجام داد.

کسب و کار کوچک چیست؟

در تعاریفی که در کشور ما عنوان شده، کسب و کارهایی که کمتر از 50 پرسنل دارند، به عنوان کسب و کارهای کوچک (SME) شناخته می‌شوند. در تعاریف جهانی برای طبقه‌بندی دقیق‌تر کسب ‌وکارها شاخص‌های دیگری مثل میزان سرمایه، میزان درآمد، گردش مالی و تعداد پرسنل را در نظر می‎گیرند. طبقه‌بندی دقیق‌تر باعث می‌شود در انتخاب نرم‌ افزار حسابداری برای کسب و کار کوچک تصمیم بهتری اتخاذ شود.

حسابداری کسب و کار کوچک

حسابداری کسب وکار کوچک با ثبت کامل تمام درآمدها، هزینه‌ها و استخراج دقیق اطلاعات مالی از فرآیند کسب و کارها انجام می‌‎شود. حسابداری کسب و کار کوچک علاوه بر اینکه شما را از عملکرد گذشته و حال کسب و کار خود آگاه می‌نمایند، به تولید فاکتورها و تکمیل لیست حقوق و دستمزد نیز کمک می‌کند. با استفاده از نرم ‌افزار حسابداری کسب و کار کوچک، می‌توان وضعیت مالی کسب و کار را در بهترین سطح نگه‌داشت و تصمیمات مالی مناسب گرفت.

انواع نرم افزار حسابداری

اگر بخواهیم در کسب و کار امروزی که سرعت ثبت و پردازش اطلاعات حرف اول را می زند در جایگاه مناسبی قرارداشته باشیم نیاز به یک ابزار قدرتمند داریم. اصلی ترین بدنه اطلاعات یک کسب و کار اطلاعات مالی است. با داشتن یک نرم افزار حسابداری تحت شبکه می توان با سرعت، دقت و به طور همزمان اطلاعات مالی را ثبت و در اختیار سایر کاربران و مدیران کسب و کار قرار داد. نرم افزار حسابداری کسب و کارهای کوچک با توجه به کاربردی که از آن انتظار داریم و از نظر نوع پلتفرم به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • سیستم حسابداری تحت ویندوز
  • سیستم حسابداری تحت وب
  • سیستم حسابداری ابری

ویژگی‌های نرم افزار حسابداری کسب و کار کوچک

نرم افزار حسابداری کسب و کار کوچک مناسب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • سادگی در ثبت اطلاعات و دریافت گزارشات مالی
  • امکان دریافت گزارشات روزانه و دوره‌ای
  • سرعت و امنیت بالا
  • قابلیت ثبت تاریخ دار اسناد و چک‌های پرداختی و دریافتی
  • ظاهر مناسب و کاربر پسند

چرا به نرم افزار حسابداری کسب و کار کوچک نیاز داریم؟

مدیریت امور مالی کسب و کارهای کوچک، همانطور که اکثر صاحبان کسب و کارهای کوچک تجربه کرده اند، آنقدر که به نظر می‌رسد آسان نیست. تخصیص منابع مالی، پیگیری هزینه‌ها، برآورد مالی تامین کنندگان، دسته‌بندی معاملات، ثبت و به‌روزرسانی دقیق اطلاعات مالی از بخش‌های حسابداری کسب و کارهای کوچک است. نرم افزار حسابداری فرآیند حسابداری را برای کسب و کارهای کوچک آسان‌تر می‌کند. در واقع، داده‌ها نشان می‌دهد که تقریباً ۷۵ درصد از وظایف حسابداری را می‎توان با نرم افزار حسابداری کسب و کارکوچک به صورت خودکار انجام داد.

اهمیت سیستم حسابداری برای این کسب و کارها در سازمان‌دهی و گزارش‌دهی اطلاعات مالی نمایان می‌شود. برای تهیه گزارش‌های مهم حسابداری مثل ترازنامه، صورت سود و زیان، درآمدها و هزینه‌ها به نرم ‌افزار حسابدرای کسب و کار کوچک نیاز داریم. این گزارش‌های مالی برای بهبود عملکرد کسب و کار ضروری است.

مزایای نرم افزار حسابداری کسب و کارهای کوچک

مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از نرم افزارهای حسابداری کسب و کار کوچک در موارد زیر بیان شده است:

  • اطلاعات را به صورت دقیق ثبت و سازماندهی می‌نماید تا روند مالی منظم شود.
  • به روزرسانی اطلاعات آسان می‌شود تا بتوان به صورت لحظه‌ای به اطلاعات مالی دسترسی داشت.
  • احتمال خطا پایین می‌آید و می‌توان به گزارشات و اطلاعات آن اعتماد کرد.
  • گزارشات دقیق ارائه می‌دهد و می‌توان بر اساس گزارشات آن تصمیم مناسب گرفت.
  • در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک

با توجه به موارد بیان شده در بالا، برای تهیه یک نرم افزار حسابداری مناسب باید به استفاده آسان از آن و دسترسی به گزارشات دقیق مالی توجه کنیم. کسب وکارها برای مدیریت بهتر امور مالی خود نیاز به یک نرم افزار حسابداری شرکتی دارند. همچنین باید در صورت رشد کسب و کار، جوابگوی نیاز آن‌ برای ثبت اطلاعات و ارائه گزارشات بیشتر باشد. در تهیه نرم افزار حسابداری برای کسب و کار کوچک به نکات زیر توجه کنید:

  • استفاده از فناور های جدید
  • جامع و یکپارچه بودن
  • قابلیت ارتقا و بروز‌رسانی
  • امنیت بالا
  • اعتبار شرکت تامین کننده
  • قیمت مناسب نرم افزار
  • پشتیبانی خوب و به موقع از نرم افزار
  • کاربر پسند بودن نرم افزار
  • مناسب بودن برای تمامی کسب و کارها
  • قابلیت انتقال اطلاعات به سایر نرم افزارها

۲۵% تخفیف شرکت های دانش بنیان تا پایان سال ۱۴۰۱

نرم افزار حسابداری محاسبان

شرکت حساب رایان پارس به عنوان یک شرکت دانش بنیان و با سابقه درخشان، قریب به دو دهه در تولید و ارائه نرم افزارهای یکپارچه حسابداری، مالی و اداری محاسبان با رویکرد ERP فعالیت دارد. شرکت حساب رایان پارس در ارائه نرم افزار حسابداری  و داشبورد مالی محاسبان، بیش از ۴۰۰۰ مشتری در سراسر کشور دارد.

افتخارات شرکت حساب رایان پارس

  • دارای رتبه یک شورای عالی انفورماتیک کشور در ۳ حوزه
  • قیمت بسیار مناسب فروش نرم افزار و بهای خدمات آموزش و استقرار،‌ بومی سازی و خدمات پشتیبانی
  • دریافت تندیس و کسب گواهی نامه ملی رعایت حقوق مصرف کننده در شش سال پیاپی از 1395 تا 1400 از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان
  • دریافت تندیس و کسب گواهی نامه شرکت برتر نرم افزاری در سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ از وزارت صنعت و معدن و تجارت
  • بهره گیری از توان تخصصی کارشناسان مجرب IT و امور مالی کسب کارهای مختلف درجهت شناخت وضعیت موجود و اتخاذ مناسب ترین روش برای رفع مشکلات قبلی،‌ کانورت اطلاعات، راه اندازی و استقرار کامل نرم افزار در کوتاه ترین زمان ممکن
  • دارای مجوز از دیوان محاسبات کشور و وزارت امور اقتصاد و دارائی
  • طراحی 35 محصول متفاوت در حوزه های مالی، لجستیک، اداری، منابع انسانی جهت کسب کارهای متنوع
  • دارای پروانه بهره برداری تولید نرم افزار از وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • بیش از ۳۸۵۰۰۰ کلاینت و کاربر در سراسر کشور
  • بیش از ۶۰۰ پایگاه شهری در سراسر کشور

کلیه شرکت‌ها می توانند با تکمیل فرم درخواست دمو، جلسه ای را با دپارتمان فروش در خصوص قابلیت‌ها و امکانات محاسبان داشته باشند.

شماره تماس دپارتمان فروش: ۸۷۷۶۰ (داخلی ۲۲۵) و یا شماره همراه (۰۹۱۹۹۹۸۷۱۳۸)