آرشیو خرداد ماه 1401

تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه مالی و اداری و سیستم های جامع یکپارچه مالی اداری

راهکار کسب و کارهای متوسط با نرم افزار محاسبان

۱۰ بازديد

کارآفرینی و ایجاد کسب وکارهای کوچک و متوسط به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی، نقش اساسی در فرآیند توسعه هر جامعه دارند. از آنجا که نمی‌توان اثر کسب وکارهای کوچک و متوسط را در رشد اقتصادی کشورها نادیده گرفت، برای پیشرو بودن در این امر کشورها اقدام به سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های بلند مدت می‌کنند و مشوق‌ها و شرایطی را به وجود می‌آورند تا از پتانسیل سازنده کسب وکارهای کوچک و متوسط برای رسیدن به رشدی پایدار استفاده نمایند. یکی از این راه‌های رسیدن به رشد پایدار و توسعه در اقتصاد، استفاده از نرم افزارهایی است که بتوانند در زمینه مدیریت کسب و کار به سازمان‌ها کمک کند.
نسل دوم نرم افزارهای مالی و اداری محاسبان که تحت ویندوز ساخته شده‌اند، از سال ۱۳۸۳ و با رویکرد ERP و بر پایه معماری چند لایه و بانک اطلاعاتی SQL Server طراحی شده که هم از جهت طراحی و هم در فرآیندهای عملیاتی دارای ویژگی های منحصر بفرد و جامعی است و به راحتی پاسخ نیازهای سازمان‌ها و کسب و کارهای متوسط و کوچک را خواهد داد.

این نرم افزارهای مالی و اداری محاسبان، شامل زیر سیستم‌های متنوعی است که تمامی این سیستم‌ها با یکدیگر در ارتباط و یکپارچه هستند. با توجه به این یکپارچگی موجود در بین سیستم‌ها، دریافت یک گزارش از هر سیستم می‌تواند شامل چندین گزارش از دیگر سیستم‌ها باشد که قطعا در زمان و هزینه صرفه‌جویی خواهد شد. طراحی نرم افزاری این نسل باعث ویژگی‌های انعطاف پذیری، سهولت کاربری،‌ جامعیت فرآیندی،‌ پوشش دهی کامل به عموم کسب و کارهای متوسط و کوچک و ... در عین انطباق با فرآیندهای پیچیده کسب و کارهاست؛ ‌ جامعیت اطلاعاتی،‌ ابزارهای جانبی و درون سیستمی متنوع، ‌گزارش‌گیری و گزارش سازی‌های مورد نیاز و بسیاری خصوصیات دیگر متناسب با نیازهای روز کسب و کارهای متوسط و کوچک است که با توجه به توسعه مداوم و سفارشی سازی‌های خاص، محصول و ابزاری قدرتمند جهت راه اندازی کلیه فعالیت‌های صنعتی به شمار می‌رود.

  • یکپارچگیتمامی نرم افزارهای مالی محاسبان، توانایی ارتباط با یکدیگر به صورت یکپارچه را دارند، به عنوان مثال اگر یک سند در نرم افزار خزانه داری ثبت شود، همان سند در نرم افزار حسابداری مالی به صورت خودکار می‌نشیند و نیازی به دوباره کاری نیست.
  • امنیتبا توجه به اینکه نرم افزارهای محاسبان با استفاده از بانک اطلاعاتی My SQL و فریم‌ورک مناسبی ساخته شده و دارای قفل سخت افزاری است، امنیت بالایی در مقابل اتفاقات ناخواسته دارد
  • امکان شخصی سازیتمامی نرم افزارهای مالی و اداری محاسبان امکان شخصی سازی بر اساس درخواست مشتریان محترم در چارچوب فنی را دارا هستند به صورتی که بتوانند تمامی نیازهای مشتری را پوشش دهند.
  • چالاک و انعطاف پذیر

جهت مشاهده امکانات بیشتر نرم افزار محاسبان به این لینک مراجعه نمایید

شریک تجاری حساب رایان شوید

۱۰ بازديد

نرم افزارهای مالی و اداری محاسبان با گذشت حدود دو دهه از آغاز تولید و راه اندازی در سازمان‌های مختلف دولتی، خصوصی، کسب و کارها و شهرداری‌های کشور، جایگاه مناسبی در بازار نرم افزارهای مالی و اداری به دست آورده که صد البته کیفیت ارائه خدمات اهمیت زیادی در مسیر این موفقیت داشته است. چشم انداز شرکت حساب رایان پارس، معرفی امکانات و مزایای پیشرفته نرم افزارهای یکپارچه محاسبان در کنار ارائه خدمات حرفه‌ای برای بهره برداری توسط تمامی سازمان‌های فعال در حوزه شهرداری،‌ دولتی،‌ بازرگانی، خدماتی، تولید و پیمانکاری در سراسر ایران است. با توجه به این هدف بلند مدت، شرکت حساب رایان پارس تصمیم به اعطا نمایندگی فروش به علاقمندان دریافت نمایندگی نرم افزار و فعالان حوزه فروش و حسابداری دارد. ما قصد داریم این فرصت را به دیگر علاقمندان اخذ نمایندگی و همکاری در فروش نرم افزار و ارائه خدمات، با هدف توسعه و ارائه راهکارهای یکپارچه در فرآیندهای مالی و اداری بدهیم.

ما در شرکت حساب رایان همیشه به دنبال همکاری با افراد حرفه‌ای هستیم که علاقه دارند تا با فروش حرفه‌ای و تبدیل شدن به یک کسب و کار، برند شخصی خود را بسازند. در لیست نمایندگی نرم افزارهای محاسبان بهترین افراد در حوزه کاری خود گزینش شده‌اند. به همین دلیل ممکن است همه درخواست‌های اعطای نمایندگی مورد پذیرش قرار نگیرند! با این وجود شرکت نرم افزاری حساب رایان پارس مزایای قابل توجهی را برای نمایندگان فروش که واجد شرایط نمایندگی فروش نرم افزار و ارائه خدمات هستند اعطا می کند که در فایل زیر می‌توانید مطالعه نمایید.

مزیت های اخذ نمایندگی

  1. فروش نرم افزار به شغلی جدید و بسیار پر درآمد در بسیاری از کشورها تبدیل شده است. در کشور ما نیز اخیرا سیل تقاضای خرید نرم افزارهای مالی و اداری توسط مشتریان آن در مقابل تولیدکنندگان و فروشندگان نرم افزاری ظهور پیدا کرده است به‌طوری که هیچ سقفی برای درآمد مدیران توانمند در این حرفه وجود ندارد و می‌تواند آینده این افراد را تضمین کند.
  2. کسانی که دارای روابط عمومی بالایی هستند و یا تمایل دارند که روابط گسترده‌ای ایجاد کنند، از موفق‌ترین‌ها در این زمینه خواهند بود.
  3. سیاست‌ها و استراتژی‌های اعطا نمایندگی در شرکت حساب رایان پارس، منحصر به فرد ونماینده محور است.
  4. برگزاری دوره‌ای همایش‌های سراسری برای نمایندگان کل کشور و ایجاد شرایطی برای رشد و به‌روز شدن اطلاعات نمایندگان در زمینه‌های مختلف فروش و بازاریابی با حضور اساتید مطرح این حوزه.
  5. محصولات حساب رایان پارس دقیق و قدرتمند و به اعتراف مشتریان در نظر سنجی‌های انجام شده کاربری بسیار آسانی دارد. به همین دلیل نرم افزارهای محاسبان می‌توانند مشتری‌های بعدی خود را به سرعت جذب نماید.
  6. ارتباط نزدیک و صمیمانه دفتر مرکزی با نمایندگان و همراهی آن‌ها.
  7. روش‌های موفق پیشنهادی برای چگونگی افزایش مشتریان بالقوه، نحوه ارائه نرم افزار، نحوه قطعی کردن فروش و دیگر مهارت‌های فروش که در اختیار نمایندگان جدید قرار خواهد گرفت.
  8. با توجه به درآمد بالای نمایندگی نرم افزارهای مالی و اداری، نمایندگان می‌توانند برای ارتقای شغلی و درآمدزایی خود در این شرکت، اهداف دراز مدت تعیین کنند.

می توانید برای مشاهده مراحل دریافت نمایندگی به این لینک مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 02187760 داخلی 239 دپارتمان فروش(واحد نمایندگی) تماس حاصل نمایید

مزایای استفاده از نرم افزارهای یکپارچه مالی

۱۰ بازديد


تمامی کسب و کارهایی که در حال رشد هستند و یا رشد مناسبی تا به حال داشته‌اند، با مشکلات مختلفی حول محور انتخاب بهترین نرم افزارها در حوزه کاری خود مواجه‌اند. عدم برنامه‌ریزی مناسب برای انتخاب نرم افزارهای یکپارچه مالی و اداری می‌تواند مشکلات سازمان‌ها و کسب و کارها را دوچندان کند زیرا اگر نرم افزارها به صورت جداگانه خریداری شوند و تعامل مناسبی با یکدیگر نداشته باشند، زمان و پول زیادی را هدر خواهند داد که طبیعتا در روند رشد سازمان اخلال ایجاد می‌کند. درست همینجاست که نرم افزارهای یکپارچه به کمک سازمان‌ها می‌شتابند.

ساختار یک کسب و کار بدون نرم افزارهای یکپارچه

یک سازمان نوپا و یا سازمانی که با سرعت زیادی در حال رشد است، به راحتی می‌تواند به وسیله مجموعه نرم افزارهای متفاوت و جدا از هم گرفتار شود. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه این امر ممکن است؟ جواب بسیار ساده است؛ زمانی که سازمانی شروع به کار می‌کند نیاز به یک نرم افزار حسابداری جامع دارد، بعد از آن برای گسترش کسب و کار خود حتما به تهیه کردن نرم افزارهای موجودی انبار، تولید، بهای تمام شده و.... فکر می‌کند. اگر این نرم افزارها از سازنده‌های متفاوت خریداری شوند امکان برقراری ارتباط برای دریافت داده‌ها بین آن‌ها بسیار مشکل می‌شود و هربار باید حجم زیادی از دیتا توسط کاربر برای آن‌ها تعریف شود. این یعنی عدم وجود انعطاف پذیری، صرف زمان و پول بیهوده که از سرعت پیشرفت سازمان جلوگیری خواهد کرد.

معایب عدم استفاده از نرم افزارهای یکپارچه

  1. هدر رفت بهره وری همکاران:

زمانی که در حال رشد و گسترش کسب و کار هستید، هر کاربر مجموعه شما باید در بالاترین سطح بهره وری باشد، این یعنی جلوگیری از پیش‌آمد امور تکراری و بیهوده. به عنوان مثال اگر یک شخص در حال ورود اطلاعات به نرم افزار حسابداری است و همزمان شخصی دیگر همان اطلاعات را در نرم افزار انبار و یا نرم افزار تولید وارد کند، بهره وری هر دو کاربر کاهش می‌یابد.

  1. عدم نمایش زمان صرف شده واقعی:

زمانی که نرم افزارهای یکپارچه مستقر نداشته باشید، طبیعتا دارای پایگاه داده‌های متفاوت از هم هستید که به همین دلیل به راحتی نمی‌توانید ک دیدگاه کلی از زمان صرف شده در عملکرد کسب و کار خود را به موقع دریافت کنید. دریافت گزارش از عملکرد مالی، فروش، بازاریابی، خدمات، پشتیبانی و... امری حیاتی و بسیار مهم است که خیلی از سازمان‌‌ها به دلیل زمان‌بر بودن بسیار زیاد گزارش‌گیری از چندین نرم افزار، از این مهم چشم‌پوشی می‌کنند و صدمات جبران ناپذیری را دریافت می‌کنند.

  1. کاهش رضایت مشتریان:

در حال حاضر، مشتریان توقع سرعت و دقت بالا در زمان خرید و یا دریافت خدمات دارند. اگر سیستم‌های یکپارچه نداشته باشید و دچار پیچیدگی‌های زمان‌بر و مشکل ساز شوید، قطعا به مرور زمان مشتریان و مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

مزایای استفاده از نرم افزارهای یکپارچه

  1. بهبود فرایندها در سرتاسر سازمان:

مسلما در هر سازمان چندین فرایند کاری کلیدی وجود دارد که با اتوماتیزه شدن آن‌ها توسط سیستم‌های یکپارچه، فرایندهای کاری بهبود موثری می‌یابند و از طرفی نیاز سازمان به استخدام افراد جدید برای اداره این امور را کاهش می‌دهد.

  1. کاهش زمان و هزینه صرف شده:

به دلیل عدم درگیری کاربران و مخاطبان با چندین سیستم مختلف، زمان صرف شده کاهش یافته و همچنین نیازی به خرید تعداد زیادی سیستم سخت افزاری نیست. بنابراین در صرف هزینه برای خرید آن‌ها و مستقر کردن یک کاربر برای آن، صرفه جویی خواهد شد.

  1. افزایش سرعت رشد مجموعه:

با وجود نرم افزارهای مالی و اداری یکپارچه به دلیل وجود نظم فرآیندهای مدیریت حسابداری و داده‌ها، توسعه سازمان به مکان‌های مختلف و اضافه کردن کانال‌های فروش فرعی، راحت‌تر و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

سخن آخر:

امروزه عملا در هر صنعتی، سازمان‌‎ها و مجموعه‌ها در حال استفاده از نرم افزارهای مالی، اداری، تخصصی و... پیچیده‌ای هستند تا رشد و تعالی خود را تضمین کنند؛ اما هنوز سازمان‌هایی وجود دارند که در حال تقلا برای مدیریت هزینه و در نتیجه بقا در صنعت خود هستند زیرا همچنان دارای ترکیبی از نرم افزارهای جدا از هم و غیر مرتبط هستند که گلوگاه‌های زیادی برای آن‌ها ایجاد می‌کند. در حالی که پکیج‌های نرم افزاری یکپارچه مالی و اداری می‌توانند شرکت‌ها و سازمان‌ها را به سمت رشد و پیشرفت هدایت ‌کنند و آن‌ها را از مشکلاتی که ممکن است مانع پیشرفتشان شود دور ‌سازد. اگر هنوز از نرم افزارهای یکپارچه در شرکت و یا سازمان خود استفاده نمی‌کنید، باید بگوییم جلوی ضرر را از هرجا که بگیرید منفعت است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم یک بار هزینه درست و به جا برای خرید نرم افزارهای یکپارچه انجام دهید تا از مشکلات و هزینه‌های جانبی رهایی یابید.

راهکار نرم افزاری محاسبان برای بانک ها و موسسات مالی و اعتباری

۸ بازديد

مزیت شما چیست؟ مهمترین سوالی که مشتریان به‌هنگام اولین رویارویی با شرکت‌هایی که قصد فروش محصول یا خدمتی را به آنها دارد می‌پرسند. به‌طور حتم همه به‌دنبال دریافت خدمات و محصولات بهتر هستند تا به‌وسیله آن بتوانند نیازهای خود را پاسخ دهند؛ به همین دلیل احتمالا شما هم این سوال را از ما می‌پرسید که مزیت شرکت حساب رایان و نرم افزار محاسبان در حوزه بانک و موسسات مالی و اعتباری چیست؟ بعضی افراد مزیت را در قیمت تصور می‌کنند، بعضی در کیفیت و بعضی هم به مدت زمان فعالیت و سابقه آن شرکت در بازار هدف اهمیت می‌دهند. اما حساب رایان مزیت رقابتی خود در حوزه بانک و موسسات مالی و اعتباری را در راهکارهای جامع بانکی خود می‌داند.

چرا راهکار بانکی و موسسات مالی و اعتباری حساب رایان؟

در تسریع روند پیشرفت و توسعه بخش بانکداری ایران، مدیریت بخش‌های مختلف مانند دارایی‌های نقدی و غیر نقدی بانک‌ها که شامل بدهی دولت به آنها، دارایی‌های غیر بانکی همچون املاک و سهام، وام و موارد این چنین است، نیاز به زیرساخت‌های نرم افزاری و راهکار مورد نیاز آن دارد. شرکت حساب رایان با توجه به سابقه طولانی در ارائه خدمات نرم افزاری به بانک‌هایی مانند بانک مرکزی، رفاه و... توانسته راهکار بانکی مانند امکان تعریف سازمان مادر و سازمان‌های تابعه به‌صورت درخت‌واره، با قابلیت گزارش‌گیری و کنترل تجمیعی و همچنین امکان ساخت گزارش‌های مختلف نموداری و آماری از دیتاهای متفاوت و نمایش آنها به‌صورت آنلاین و تعریف چارت سازمانی و تشکیلاتی جهت ارسال و ارجاع فرم‌های تمامی سامانه‌ها را فراهم کند.

برای مشاهده امکانات بیشتر می توانید به این لینک مراجعه نمایید

نرم افزار محاسبان راهکاری مناسب برای حسابداری سازمان ها و نهادهای دولتی

۸ بازديد

در تعریف کلی، دولت دستگاهی سیاسی و متمرکز است که حکومت در هر جامعه‌ با قلمرو جغرافیایی را اداره می‌کند. اما اگر با دقت نگاه کنیم متوجه می‌شویم که بدنه دولت، متشکل از سازمان‌ها و نهادهای ریز و درشتی (مانند وزارت خانه‌ها، سازمان‌ها، تشکل‌ها و...) است که در کنار هم یک سیستم بزرگ با هدف اداره کشور را تشکیل می‌دهند؛ تمام این ادارات و سازمان‌های دولتی خود به تنهایی به صورت مستقل اما زیر نظر سازمان بالا دستی اداره می‌شوند که برای مدیریت مجموعه خود از ابزارهای متنوعی استفاده می‌شود.
با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، استفاده از فناوری اطلاعات در بدنه دولت‌ها به مرور زمان رسوخ کرد و توانست حجم عظیمی از اطلاعات و نیازها را پوشش دهد. استفاده از فناوری اطلاعات باعث به وجود آمدن اصطلاحی جدید تحت عنوان «دولت الکترونیک» شد که هدف آن افزایش کیفیت خدمات و رضایت شهروندان بود.

طبیعتا برای اینکه دولت الکترونیکی بتواند به درستی در راستای اهداف خود گام بردارد، نیازمند این است که اجزای تشکیل دهنده آن که همان سازمان‌ها و نهادهای دولتی هستند، با شرایط جدید انطباق سازمانی پیدا کنند و به خوبی مدیریت شوند؛ برای تحقق این مهم نیز باید از ابزاها و راهکارهای متناسب آن استفاده کرد تا با استفاده از مکانیسم صحیح و افزایش انعطاف پذیری سازمانی، بروکراسی اداری و گلوگاه‌های سازمان‌ها و نهادهای دولتی به حداقل برسند.

چرا راهکار سازمان‌ها و نهادهای دولتی حساب رایان؟

حسابداری تعهدی و مدیریت مالی از بخش‌های مهم و اساسی در سیستم حسابداری سازمان‌های دولتی محسوب می‌شود. راهکار حساب رایان در بخش سازمان‌ها، ادارات و نهادهای دولتی، با استفاده از نرم افزارهای یکپارچه محاسبان، در بخش‌های حسابداری تعهدی، بودجه و اعتبارات، بودجه ریزی، حسابداری و مالی، پشتیبانی و تشکیلات و... پوششی کامل و جامع دارد که می‌تواند تمامی نیازهای این سازمان‌ها را برطرف نماید. سازمان‌های دولتی با توجه به دریافت بودجه سالانه از سوی دولت، نیاز به ابزار و راهکاری جامع دارند تا بتواند اطلاعات به‌روز، دقیق و جامع را در قالب فرآیندهای یکپارچه برای تصمیم‌گیری صحیح و پیش‌برد اهداف در اختیار مدیران این سازمان‌ها قرار دهند؛

نکته:
استفاده از ارهکارهای نرم افزاری دولتی، زمینه ساز تحقق دولت الکترونیک است

این ابزار همان نرم افزار یکپارچه مالی و اداری در کنار ابزارهای دیگر مانند ارائه مشاوره، سخت افزار، خدمات و... است که باید به مانند خون در رگ‌های سازمان جریان یابد تا کنترل منابع در اختیار سازمان و مدیریت متمرکز جامع را در اختیار بگیرد. راهکار جامع سازمان‌های دولتی حساب رایان با اتکا به حدود دو دهه تجربه و با استفاده از ویژگی‌های نرم افزارهای یکپارچه محاسبان، امکان جمع آوری اطلاعات جامع و گزارش‌های تجمیعی را فرآهم می‌آورد که به مدیران سازمان‌های دولتی اجازه می‌دهد بتوانند به خوبی نهادهای دولتی را در سطح کشور مدیریت کنند.

جهت مشاهده امکانات بیشر به این لینک مراجعه نمایید

وبینار بزرگ مزایای پیاده سازی سامانه مدیریت املاک در سازمان ها

۸ بازديد


املاک و مستغلات، نوعی از اموال غیر منقول برای هر سازمان اعم از شهرداری، خصوصی، دولتی یا بانکی محسوب می‌شود که برای مدیریت شرایط و تغییر و تحولات قانونی در زمینه اراضی و ملک مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تمام شرایط املاک تحت تصرف سازمان‌ها را به خوبی بتوان رصد کرد.

لینک ثبت نام رایگان در وبینار

برای مثال حوزه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری را در نظر بگیرید، همه میدانیم که هر بانک دارای تعداد زیادی شعبه در سراسر کشور است که تمامی این شعبات یا به صورت تملکی یا به صورت استیجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند بنابراین برای ستاد مرکزی هر بانک، اطلاع از وضعیت املاک آن بسیار حیاتی به است زیرا به صورت مستقیم می‌تواند در ترازهای مالی و آینده آن بانک تاثیرگذار باشد.

ایران در حال پیشرفت و توسعه همه جانبه است، این توسعه در تمامی سازمان‌ها چه خصوصی، چه دولتی و حتی شهرداری‌ها به وضوح قابل مشاهده است؛ بنابراین زمانی که یک سازمان توسعه می‌یابد، علاوه بر افزایش پرسنل، اموال و سایر ملزومات توسعه، نیاز به مدیریت همه جانبه خواهد داشت. املاک و مستغلات از اساسی‌ترین نیازهای هر سازمان محسوب می‌شود زیرا تا زمانی که یک سازمان دارای ملکی برای استقرار نباشد، عملا امکان فعالیت و پیشرفت را نخواهد داشت؛ به همین جهت نیاز به ابزاری برای مدیریت اموال غیر منقول وجود دارد تا چشم اندازی از شرایط بنیادین سازمان به مدیران آن ارائه دهد.

سرفصل های این وبینار عبارتند از:

  • شناسایی املاک و دارایی های غیر منقول
  • نگهداری املاک
  • نظارت و کنترل املاک
  • برنامه ریزی جذب منابع و تحلیل اطلاعات (روی فازهای گزارش)
  • مدیریت بر تجهیزات و دارایی های فیزیکی موجود در املاک
  • حسابداری املاک
  • مدیریت آرشیو الکترونیک اسناد
  • مدیریت املاک
  • الزام بر شناسایی املاک (براساس دستور العمل خزانه داری)
  • الزام بر شناسایی درآمد در دستورالعمل خزانه
  • الزام بر شناسایی بهای تمام شده املاک
  • استهلاک دارایی های ثابت
  • و ...

این وبینار برای کلیه مخاطبین در شرکت های خصوصی، سازمان های دولتی، بانک ها، شهرداری ها و سازمان های زیرمجموعه مفید و کاربردی بوده و علاوه بر آموزش، انتقال تجربیات نیز همراه خود دارد. علاقمندان می توانند از طریق پلتفرم ایسمنیار نسبت به ثبت نام و شرکت در این وبینار ارزشمند اقدام کنند. لازم به توضیح است که ارزش این وبینار ۳۰۰۰۰۰۰۰ ریال است که شرکت حساب رایان به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی مخاطبان، این وبینار را به رایگان ارائه می کند.

نخستین جشنواره دستاورد های دانش بنیان سینا در دانشگاه تربیت مدرس

۹ بازديد



نخستین جشنواره دستاوردهای دانش بنیان سـیـنا با حضور شرکت حساب رایان پارس در دانشگاه تربیت مدرس (محوطه شهدای گمنام) از یکشنبه ۲۹ تا سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ به همت مجتمع پژوهشی و نوآوری تربیت مدرس برگزار می‌شود. در این جشنواره و نمایشگاه جانبی کلیه شرکت های دانش بنیان محصولات و خدمات دانش بنیان خود را جهت استفاده سازمان ها و نهادهای دولتی، نیمه دولتی و خصوصی معرفی و ارائه می کنند.

برنامه های جانبی این جشنواره در طی روزهای برگزاری عبارتند از:

یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

  1. افتتاحیه: ساعت ۹ تا ۱۱ – سالن شهید مطهری
  2. جلسه اول کارگاه ارتقای مهارت‌های استخدامی (رزومه نویسی موفق): ساعت ۱۱ تا ۱۳ – سالن شهید مطهری
  3. اکران فیلم سینمایی «هناس»: ساعت ۱۴ تا ۱۶ – سالن شهید چمران
  4. جلسه اول میز مشاوره کسب ‌و کار: ساعت ۱۰ تا ۱۶ – غرفه الوبیزنس و مسیر

دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

  1. کارگاه استراتژی توسعه برند بر پایه بازاریابی تولید محتوا: ساعت ۱۴ تا ۱۵ – سالن شهید مطهری
  2. جلسه دوم میز مشاوره کسب ‌و کار: ساعت ۱۰ تا ۱۶ – غرفه الوبیزنس و مسیر

سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

  1. جلسه دوم کارگاه ارتقای مهارت‌های استخدامی (آشنایی با لینکدین): ساعت ۱۱ تا ۱۳ – سالن شهید مطهری
  2. جلسه سوم میز مشاوره کسب ‌و کار: ساعت ۱۰ تا ۱۶ – غرفه الوبیزنس و مسیر
  3. اختتامیه – ساعت ۱۲ تا ۱۳ – محل غرفه‌های جشنواره

شفافیت مالی و ارتقا مدیریت شهری با پیاده سازی دستورالعمل خزانه داری

۹ بازديد

خزانه داری و استقرار خزانه داری کل (واحد) در کشورمان پیشینه ای نردیک به یکصد سال دارد، که متاسفانه در شهرداری ها به این مساله کمتر توجه شده بود به نحوی که پس از گذشت پنجاه سال از تصویب آئین نامه مالی شهرداری ها، بالاخره وزارت کشوردر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ در اجرای ماده ۴۳ آئین نامه مالی شهرداری ها دستورالعمل «خزانه داری در شهرداری ها» را جهت اجراء ابلاغ نمود.

این موضوع یکی از مهمترین تغییر مسیرها است که باید در حوزه مالی شهرداری رخ دهد؛ علی‌رغم آنکه خزانه‌داری کل در کشور قدمت طولانی دارد، اما جای آن در شهرداری‌ها به عنوان نهادهای عمومی درآمد-هزینه‌ای خالی بوده و هنوز هم جای آن در بسیاری از شهرداری‌ها خالی است.

دستورالعمل خزانه داری و پیشینه آن در ایران

نظام حسابداری و گزارشگیری مالی در نهادهای بخش عمومی از جمله شهرداری ها بر مبنای پاسخگویی مستقرگردیده، که در این میان مسئولیت پاسخگویی مدیران شهری در ارتباط به تحصیل منابع بر اساس قوانین و مقررات و مصرف آنها در محل های تعیین شده و ردیف های بودجه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ازاین رو طراحی شیوه های لازم برای تجمیع منابع درآمدی و سایر منابع تامین اعتبار و مصرف آن ها با در نظر گرفتن ظرفیت های مالی، نقدینگی، بودجه ای و سازمانی از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا وزارت کشور در راستای وظایف قانونی طبق مواد ۴۲ و ۴۱ آئین نامه مالی شهرداری ها ، اقدام به تدوین دستورالعمل خزانه داری و آئین نامه اجرایی آن در شهرداری ها نموده است.

همچنین لازم به ذکر است که در اجرای مفاد ماده ۷۹ قانون شهرداری ها تبصره ذیل بند ۱۲ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران نسخه اول دستورالعمل خزانه داری شهرداری ها ابلاغی وزیر محترم کشور به شماره ۲۵۴۵۹ مورخ ۱۳۹۶٫۲٫۲۰ و به منظور هماهنگی رویه های حسابداری و ارتقای پاسخگویی مالی در شهرداری ها، شیوه نامه اجرایی کمیته تخصیص اعتبار در شهرداری ها ابلاغ گردید که این نسخه با هدف تجمیع منابع و تخصیص منابع به مصارف با اولیت بالا در شهرداری های دارای سازمان و منطقه لازم الجرا بود که در مرحله اول راه اندازی این شیوه نامه به دلیل تغییر اساسنامه سازمان ها از ماده ۸۴ به ماده ۵۴ و تغییر مدل حسابداری سازمان های تابعه شهرداری، با چالش های متعددی مواجه بود که بعد از عملیاتی شدن این دستورالعمل، شیوه نامه حسابداری دستورالعمل مذکور و اصلاحات مربوطه طی دستورالعملی به شماره ۱۹۹۰۰۹ مورخ ۱۳۹۹٫۱۲٫۹ به شهرداری ها ابلاغ و در همه شهرداری ها لازم الاجرا شد.

تغییرات دستورالعمل خزانه داری

از مهمترین تغییرات این دستورالعمل نسبت به گذشته می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • لازم الاجرا بودن در همه شهرداری ها
  • الزامی شدن موضوع مبادله موافقتنامه
  • الزامی بودن انجام تعهدات شهرداری بر اساس فرایند کمیته تخصیص
  • داشتن دفاتر مستقل خزانه نسبت به شهرداری
  • الزام بر ارائه صورت های مالی توسط خزانه دار در انتهای دوره
  • انجام ثبت های بودجه ای
  • تشکیل حساب های مستقل در حوزه خزانه در جهت تمرکز وجوه و مدیریت نقدینگی
  • قرار گرفتن پیگیری وصول مطالبات و ارائه گزارشات بودجه عملکرد به تفکیک واحد اجرایی در وظایف خزانه دار
  • ثبت املاک و مستغلات به عنوان یک حساب کنترلی در دفاتر خزانه
  • انجام ثبت های کنترلی اسناد دریافتی در جهت پیگیری وصول در دفاتر خزانه
  • شناسایی درآمد های غیر نقدی در دفاتر خزانه

از مهمترین وظایف خزانه داری، ایجاد سازوکار لازم برای اعمال مدیریت صحیح منابع مالی ، وجوه نقد در راستای بودجه مصوب ، مدیریت کنترل در دریافت و پرداخت های نقدی، حفظ و حراست از وجوه و اوراق بهادار و سایر دارایی های مالی، برنامه ریزی وام های کوتاه مدت و بلند مدت، تهیه و تنظیم صورت جامع درآمد و هزینه ماهانه، شش ماهه و سالانه شهرداری جهت ارایه به شورای اسلامی شهر و سایر مبادی قانونی ذیصلاح را می توان نام برد و کلیه مدیران امور مالی و اقتصادی شهرداری ها باید ضمن تسریع در راه‌اندازی واحد خزانه‌داری نسبت به راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت درآمد و بدهی و مطالبات که سبب شناسایی درآمدها و همچنین شناسایی بدهی‌های شهرداری اعم از تسهیلات بانکی، اوراق و سایر بدهی‌ها می‌شود اقدام کند.

بر اساس تبصره ۲ ماده ۵ این دستورالعمل،. سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری می بایست هرگونه منابع درآمدی و سایر وجوهی که به موجب بودجه مصوب هر سازمان یا شرکت وصول می گردد باید نزد حساب های خاص خزانه واریز گردد.

پیاده‌سازی واحد خزانه‌داری به یکپارچه‌سازی حساب‌های شهرداری با هدف جلوگیری از رسوب نقدینگی، افزایش شفافیت سازمانی و برقراری انضباط مالی، بازبینی و یکپارچه‌سازی در سامانه‌های پرسنلی و حقوق و دستمزد و اولویت‌بندی در هزینه‌کرد اعتبارات متناسب با تحقق درآمد با اولویت هزینه‌های اجتناب ناپذیر، پروژه‌های اولویت‌دار، بدهی پیمانکاری و بانکی منجر می شود و واحد خزانه‌داری، سازوکارهای لازم برای اعمال مدیریت صحیح منابع مالی و وجوه نقد را در راستای بودجه مصوب تدارک می بیند و دریافت‌ها و پرداخت‌های نقدی را کنترل و صورت جامعی از درآمد و هزینه ماهانه، شش ماهه و سالانه شهرداری را جهت ارائه به شورای اسلامی شهر و سایر مبادی قانونی ذی‌صلاح مهیا می کند.

در نهایت می توان گفت که استقرار خزانه واحد در شهرداری می‌تواند سرآغاز تحول منابع مالی و وجوه نقد در اداره امور شهر باشد و فرصت بهبود و اصلاح رویه‌های مدیریتی را فراهم سازد، همچنین این موضوع سرآغاز ایجاد ساختارها و نیروی انسانی در واحد خزانه‌داری می گردد، که باعث «شفافیت»، «قانون‌مداری» و «کارایی» در امور مالی شهری می شود.

مزایای پیاده سازی دستورالعمل خزانه داری در شهرداری ها توسط شرکت حساب رایان

تیم خدمات مالی حساب رایان که به صورت تخصصی ماموریت اجرای دستورالعمل های ابلاغی وزارت کشور را در شهرداری ها دنبال می کنند اهداف اجرای دستورالعمل خزانه داری را به شرح ذیل توصیف می کنند که باعث تقدیر چندین شهرداری در اجرای دستورالعمل مذکور شده است:

  • رفع چالش های شهرداری ناشی از کمبود نقدینگی
  • تخصیص منابع به مصارف با اولویت بالاتر
  • کنترل فرایند وصول و نقدینگی شهرداری
  • کاهش بدهی ها و دیون کوتاه مدت و بلند مدت شهرداری
  • ایجاد امکان تهیه صورت های مالی و صورت جریان وجوه نقد
  • ارتقا قدرت تصمیم گیری شهرداری با پیش بینی نقدینگی و ارائه گزارشات مربوطه
  • کنترل، تفکیک بودجه و عملکرد شهرداری در واحدهای اجرایی
  • ایجاد انگیزه بیشتر در واحدهای اجرایی در جهت جذب منابع و نقدینگی بیشتر و کنترل مصارف منطبق با بودجه
  • ارتقا سطح پاسخگویی و گزارشگری مالی
  • جلوگیری از آسیب های حقوقی در شهرداری و امور مالی

افتخارات شرکت حساب رایان پارس

  • دارای رتبه یک شورای عالی انفورماتیک کشور در ۳ حوزه
  • قیمت بسیار مناسب فروش نرم افزار و بهای خدمات آموزش و استقرار،‌ بومی سازی و خدمات پشتیبانی
  • دریافت تندیس و کسب گواهی نامه ملی رعایت حقوق مصرف کننده در پنج سال پیاپی ۱۳۹۵، ۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان
  • دریافت تندیس و کسب گواهی نامه شرکت برتر نرم افزاری در سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ از وزارت صنعت و معدن و تجارت
  • بهره گیری از توان تخصصی کارشناسان مجرب IT و امور مالی کسب کارهای مختلف درجهت شناخت وضعیت موجود و اتخاذ مناسب ترین روش برای رفع مشکلات قبلی،‌ کانورت اطلاعات، راه اندازی و استقرار کامل نرم افزار در کوتاه ترین زمان ممکن
  • دارای مجوز از دیوان محاسبات کشور و وزارت امور اقتصاد و دارائی
  • طراحی ۳۵ محصول متفاوت در حوزه های مالی، لجستیک، اداری، منابع انسانی جهت کسب کارهای متنوع
  • دارای پروانه بهره برداری تولید نرم افزار از وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • بیش از ۳۸۵۰۰۰ کلاینت و کاربر در سراسر کشور
  • بیش از ۶۰۰ پایگاه شهری در سراسر کشور

راهکار حسابداری صنعت رنگ و رزین با نرم افزار محاسبان

۹ بازديد



رنگ در دنیای امروز نقش بسیار مهمی در پرورش ذوق و قرایح بشری و ارضای نیازهای زیبا شناختی او ایفا می‌کند. به همین جهت است که احساس رنگ را به تعبیری حس هفتم می‌گویند. انسان در گستره تولید، تزئین خانه‌ها، پوشاک، هنر، نقاشی، صنایع کشتیرانی و امور ارتباطات، محصولات مصرفی در صنایع فضایی و خلاصه در همه چیز با رنگ سر و کار دارد. به‌طور کلی، از رنگ علاوه بر ایجاد زیبایی محیط، جهت حفاظت اشیا در مقابل عوامل طبیعی و دیگر موارد مخرب استفاده می‌شود. در سال‌های آینده، بازسازی سه کشور افغانستان، عراق و سوریه، حجم عظیمی از عملیات‌های ساختمانی و صنعتی برای این زیبا سازی که ذکر شد را شامل خواهد شد که با توجه به روابط نزدیک ایران با این سه کشور، مسلما یکی از گزینه‌های اصلی آن‌ها برای تامین مواد اولیه از جمله رنگ، تولیدکنندگان ایرانی خواهد بود. همچنین باید کشورهای حاشیه خلیج پارس هم با توجه به حجم عظیم کارهای عمرانی که در آنها انجام می‌شود از الویت‌های صادراتی باشند.

چرا راهکار رنگ و رزین حساب رایان؟

با توجه به اهمیت صنعت رنگ در زیر ساخت‌های توسعه کشور و نیز تفاوت‌های محسوس آن با دیگر صنایع، شرکت حساب رایان پارس با تکیه بر تخصص کارشناسان فنی و تجارب ارزنده مدیران تولید و مالی این صنایع اقدام به تهیه نرم افزارها جامع مالی و اداری برای صنعت رنگ گردید. شرکت مهندسی مشاور حساب رایان پارس به‌عنوان یک شریک تجاری برای شرکت‌‌های فعال در صنعت رنگ و رزین با هدف تامین نیازهای خاص این صنعت، راهکاری مبتنی بر فناوری اطلاعات را برای این صنعت ارائه کرده است. تنوع بسیار زیاد محصولات و تولید بر اساس نقشه محصولات امری است که شرکت های فعال در این حوزه را مجاب می کند تا به سمت فناوری رفته و بخش های مختلف واحد خود را سیستماتیک کنند. نرم افزارهای محاسبان می‌توانند تمامی بخش‌های مدیریتی این صنعت را به‌صورت یکپارچه با سایر سیستم‌ها، در اختیار شما صاحبان این صنعت بگذارد. تهیه بهای تمام شده محصولات و مدیریت هزینه‌ها، فعالیت به صورت تولید انبوه و عدم امکان نگهداری موجودی در انبارها، کنترل محصولات خط تولید بر اساس ردیابی و دیگر موارد از جمله امکانات این نرم افزار بزرگ می باشد.

از آنجا که در صنایع رنگ پارامترهای متعددی در تعیین بهای تمام شده محصولات نقش دارند، به دست آوردن بهای تمام شده دارای ظرافت‌‌ها و ملاحظات تخصصی خاص این صنعت است. راهکار شرکت حساب رایان پارس امکان کنترل فعالیت‌ ها و هزینه‌ ها را در اختیار مدیران و برنامه‌ ریزان قرار می‌دهد و بستر مناسبی را برای پیاده‌ سازی حسابداری سنجش مسئولیت فراهم می آورد. گزارش‌‌های این نرم‌ افزارها می‌توانند مدیریت را در استفاده بهینه از امکانات بالقوه، کسب فرصت‌ های جدید، بهبود وضعیت موجود، برقراری کنترل‌های عملیاتی و پیش‌ بینی دقیق‌‌تر آینده‌ فعالیت‌ها یاری کند و فرآیند مدیریت را از طریق ارزیابی عینی اطلاعات به دست آمده بهینه سازد.

جهت مشاهده امکانات ویژه نرم افزار محاسبان برای صنعت رنگ و رزین به این لینک مراجعه نمایید

راهکار حسابداری صنعت سنگ و معدن با نرم افزار محاسبان

۸ بازديد

ایران به پشتوانه برخورداری از 68 نوع ماده معدنی و ذخایر شناسایی شده به میزان تقریبی 60 میلیارد تن از جایگاه ویژه در صنعت سنگی و معدنی در سطح جهان قرار دارد.در این میان معادن سنگ تزئینی کشور از جهت تنوع و کیفیت در سطح جهان به خوبی شتاخته شده است. ذخایر سنگ ایران از نظر تنوع سنگهای ساختمانی در رتبه اول و از نظر تولید و استخراج . به‌طورکلی حجم ذخایر سنگ ساختمانی در جهان به ۱۵ میلیارد تن میرسد که ایران ۴ میلیارد تن از آن را در خود جای داده است و از این میزان حدود 25 میلیون تن آن در سال استخراج که حدود ۵ درصد آن صادر می‌شود. بنابراین موقعیت جغرافیایی، فراوانی و تنوع سبب شده است که ایران از پتانسیل مطلوبی در بازارهای بین‌المللی برخوردار باشد. ایران از ذخایر غنی تراورتن، مرمر، مرمریت و گرانیت بهره مند است ولی با این حال با وجود تمامی مزیت‌های سنگ‌های ساختمانی کشور در مقایسه با سایر کشور های جهان، سهم ایران از بازار مبادالت جهانی سنگ کمتر از ۳ درصد است. شرکت حساب رایان پارس با علم به اهمیت صنعت سنگ و معدن در ایران، اقدام به ارائه راهکار تخصصی در این حوزه کرده است که این راهکار توانایی مدیریت عمده مسائل این صنعت از قبیل تامین مواد اولیه، مدیریت نقدینگی، مدیریت اموال و تجهیزات، مدیریت فروش و ... را با استفاده از نرم افزارهای یکپارچه محاسبان فرآهم آورده است.

طی سه دهه اخیر صنعت سنگ در جهان به طور متوسط سالانه به ترتیب نزدیک به 7 و 9 درصد رشد را در تولید و صادرات تجربه کرده است . در این میان کشورهای چین، برزیل، هند و ترکیه بیشترین سهم را در این رشد داشته‌اند. بنابر آمارهای موجود به طور متوسط از سال 1375 تا 1392 بدون در نظر گرفتن تورم، این صنعت در داخل کشور ما نیز رشدی معادل 21 درصد را پشت سر گذاشته است. ایران در حوزه معدنی از نظر ذخایر معدنی جزو کشورهای غنی جهان به شمار می‌رود. درایران بیش از یک هزار و 300 معدن سنگ‌های ساختمانی، 6 هزار کارخانه سنگ‌بری و ۲ هزار صنایع وابسته مانند ابزارسازان، فروشندگان، ماشین‌سازان و ... وجود دارد.

با توجه به این آمار و ارقام مشخص است که این صنعت می‌تواند با استفاده از یک محرک برای پیش‌برد اهداف کلان خود و پیشرفت در بازارهای داخلی و جهانی گامی مهم بردارد. راهکار صنعت سنگی و معدنی حساب رایان می‌تواند محرک مورد نیاز این صنعت باشد و با ارائه راهکارهای متنوع، شتاب دهنده این صنعت شود.

در یک معدن سنگ ، برای کارفرما محاسبه بهای تمام شده کوپ تولیدی و به عبارتی کوپ بارگیری شده برای سنگبری ها بسیار مهم است. در اینجا حسابدار معدن می بایست گزارش بهای تمام شده را به کارفرما ارائه نماید و این موضوع میسر نمی شود به جز از طریق شناسایی هزینه ها و تخصیص آنها (هزینه هایی مثل هزینه کرایه بلدوزر، لودر، هزینه سیم برش مصرفی، هزینه کتراک، حقوق و دستمزد، ماشین آلات مانند راسول معدن و…)
در حسابداری معدن، شناسایی هزینه ها به تنهایی، نتیجه بخش نخواهد بود بلکه روش‌های محاسبه و تخصیص هزینه فوق العاده مهم است و حتی در معادن مختلف متفاوت می‌باشد، ضمن اینکه روش های محاسبه تولید در هر معدن نیز متفاوت است ; مثلا در بعضی معادن سنگ، تولید پیمانکار یا معدن‌دار را جزو تولید محاسبه می‌کنند و یا در بعضی از معادن، سنگ بارگیری شده و نه صرفا استخراج شده را… و یا اینکه در تعدادی از معادن با این وجود که ماشین آلات ممکن است تحت مالکیت معدن دار باشد، اجاره آن را حساب می‌کنند و در بعضی معادن دیگر فقط هزینه استهلاک را محاسبه می‌کنند که در این بین اختلاف نظر بین همکاران حسابدار زیاد است.
با توجه به توضیح و شرح مختصری که در بالا ارائه شد ، شرکت حساب رایان پارس ضمن شناخت کامل مسائل معدن ، توانایی دارد به عنوان یک ابزار قدرتمند به کمک حسابداری معدن سنگ بیاید و گزارشات دقیق به مجموعه ارائه نماید.

جهت مشاهدا امکانات و ویژگی های نرم افزار محاسبان برای صنعت سنگ و معدن به این لینک مراجعه نمایید